Logo Tiger
Last updated
Last updated
Pazaryeri Bağlantısı
Pazaryeri Entegrasyonu paketi satın alma işlemi tamamlandıktan sonra Sistem İşletmeni açılır. Sol üst alanda bulunan Yönetim sekmesinden Firmalar butonuna tıklanır.
Açılan pencerede Firma üzerine gelinir ve sağ tıklanarak Değiştir butonuna tıklanır.
Ardından Detaylar butonuna tıklanır.
Açılan Firma Tanımı penceresinde Pazar Yeri Entegrasyonu sekmesinde bulunan Kullanıcı Adı, Şifre ve Varsayılan Ambar alanları uygun şekilde doldurulur.
İlgili bilgiler girildikten sonra Bağlantıyı Test Et butonuna tıklanarak bağlantının başarılı olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Bağlantının başarılı olması durumunda ayarlar kaydedilir ve Sistem İşletmeni kapatılır.
Malzeme Aktarımı
Pazaryerine aktarılacak olan stok kartı tanımları için uygulama açılır. Menü altında Malzeme Yönetimi > Ana Kayıtlar > Malzemeler butonuna tıklanır.
Malzemeler penceresi açıldıktan sonra ilgili malzeme kartı açılır ve Pazar Yeri Bilgileri sekmesinde geçiş yapılır. Pazar yeri bilgileri sekmesinde Ürün Adı, Ürün Başlığı, Açıklama gibi alanlar düzenlenir. Stok kartının E-Ticaret üzerinde de kullanılmasını sağlamak için Pazar Yeri Kullanımı alanı işaretlenir.
Birimler sekmesinde bulunan Malzeme Ana Birim cinsi E-Ticaret sitelerinde kullanılacak birim olarak algılanır. Boyutlar bölümünde bulunan en, boy, ağırlık gibi alanlar kargolama işlemlerinde desi hesaplamaları için kullanılacak alanlardır.
Stok kartı kaydedilerek pazar yerlerine aktarım işlemi için tüm aşamalar tamamlanmış olur.
Malzeme Yönetimi > İşlemler > Pazar Yeri Malzeme Aktarımı butonuna tıklanarak malzeme aktarım penceresi açılır.
Açılan pencerede istenilen filtreler girilir. Aktarım Yönetimi alanında ilgili gönderim türü seçilir. Tamam butonuna tıklanarak işlem tamamlanır.
Gerekli olduğu durumda Malzemeler ekranında F9 menüsü altında Pazar Yeri Malzeme Aktarımı butonuna tıklanarak sadece ilgili stok kartının aktarım işlemi yapılabilir.
Aktarımlar tamamlandıktan sonra açılan ekranda işlem durumu takip edilebilir.
Sipariş Ve Fatura Aktarımı
Pazar yeri üzerinden gelen sipariş bilgilerinin aktarımı için uygulama açılır. Menü altında Satış Ve Dağıtım > İşlemler > Pazar Yeri Sipariş Aktarımı butonuna tıklanır. Açılan ekranda Tarih, Aktarım Türü ve Pazar Yeri gibi bilgilerde filtreleme yapılarak aktarım işlemi gerçekleştirilebilir.
Aktarım tamamlandıktan sonrası kaç adet sipariş işleminin yapıldığı takip edilebilir. Aktarımı tamamlanan siparişler Satış Siparişleri ekranında listelenir.
İstenilen sipariş detayları siparişe sağ tıklanıp İncele butonuna tıklanarak incelenebilir veya sonraki süreç olan sevk ve faturalama işlemi yapılabilir.
Siparişlerde E-Arşiv bilgilerini görüntülemek için detay kısmında pencere içerisinde sağ tıklanıp E-Arşiv Bilgileri butonuna tıklanır.
Pazar yerinden gelen siparişlerde stok ve fiyat alanı değiştirilemez durumda olur. Bireysel müşterilere ait siparişler Payer kodlu perakende cari hesap tipindeki cari altında oluşurken, cari kart tanımlarında bulunmayan her kurumsal müşteri için yeni bir cari hesap tanımı otomatik olarak yapılacaktır.
Sipariş ekranı kapatılmadan F9 Menü ile hem kargo bilgileri hem de Gelir İdaresi Başkanlığına gönderilen fatura PDF formatında pazar yerlerine gönderilebilir.
Aktarım süreçleri zamanlanmış iş olarak gerçekleştirilebilir. Zamanlanmış görevler menüsünden sadece bir kez ayarlanmış verilere göre otomatik olarak aktarım yapılabilir.